13‏/08‏/2011

هند ياثين

برنامج "ولاد الحرام مسابوش لولاد الحرام التانيين حاجة" راديو ميجا اف ام 92.7 ’ رمضان 2011


video

هند ياثين، شابة مصرية طموحة جدا، من وهي صغيرة وهي بتحلم تبقى مذيعة، والبنت بصراحة عملت كل اللي عليها، ذاكرت واجتهدت وجابت مجموع دخلها كلية الاعلام واتخرجت وطلعت من الاوائل.
بس هند كان عندها مشكلة واحدة بس، هي صحيح مشكلة بسيطة بس وريتها الويل، المشكلة دي ان هند لذغة في السين اللي بتنطقها ثه، وكمان في الريه اللي بتنطقها لام.
علشان مده مفيش ولا قناة ولامحطة ولا اذاعة ولا حتى كوباية زبادي رضيت تشغلها مذيعة، جابت ييجي فدانين كوسة، علشان تشتغل بس ياحرام منفعش، بس هي عمرها ما يأست.
وفي عز ما كانت الثورة مشعللة ، وهند بتهتف في ميدان التحرير من كل قلبها "الشعب يليد اثقاط النظام" اتعرفت على أحمد ثلي مراسل قناة من قنوات الاخبار الاجنبية، وكيوبيد عمل عمايله وحبوا بعض خلال أيام بسيطة.
أحمد كأي حبيب يعني قرر يساعدها في تحقيق امنياتها، سجل معاها تقرير عن الثورة، اتشاف على اليوتيوب حوالي اربعين ألف مرة في يوم واحد ، كسر الدنيا يعني، صحيح الناس كانت بتشوفه علشان تضحك وهند بتقول " حثني لازم يمشي، لو لاجل ياخد قلاله بالتنحي، احنامش حنلوح بيوتنا، لازم يفهم انها ثولة، والثولة دي ثلها لغبة الشعب في التغييل، وشعالها الشعب يريد اثقاط اللئيث".
بس برضه هند مهماش، واعتبرت ده في حد ذاته نجاح لدرجة انها شيرت الفيديو ده عندها على الفيسبوك اكتر من عشرين مرة.
والنهاردة واحنا في الشهر الكريم ده، أحب أقولكم ان هند اشتغلت مذيعة، ايوة هند اشتغلت مذيعة، صحيح بلغة الاشارة للصم والبكم في قناة دينية، بس اشتغلت مذيعة، بس اللي نفسي اعرفه بقى هي لدغة كمان في لغة الاشارة ولا لأ.

هناك تعليق واحد:

أحمد زكريا منطاوي يقول...

هههههههههههههههههههه اشتغلت مذيعة صم و بكم في قناة دينية
ههههههههههههههههههههههه
جامدة فشخ