24‏/08‏/2011

وليد نبيل

برنامج "ولاد الحرام مسابوش لولاد الحرام التانيين حاجة" راديو ميجا اف ام 92.7 ’ رمضان 2011


video

وليد نبيل، شاب فيسبكاوي اصيل، ارتبطت حياته بالفيس بوك بعد أول أكاونت عمله عليه سنة 2007، بقى بيشتغل حوالي ساعتين في اليوم، وبينام اربع ساعات وبيعمل بقية الحاجات الحياتية التانية ما بين اكل وحمام ومواصلات في تلات ساعات وخمستاشر ساعة على الفيسبوك.
يعني قعد في الاربع سنين دول حوالي خمستاشر في تلتماية خمسة وستين في اربعة ييجي واحد وعشرين ألف وتسعمية ساعة يعني تسعمية واتناشر يوم يعني تلاتين شهر ونص، يعني سنتين ونص.
وليد قضى في اخر اربع سنين سنتين ونص على الفيس بوك، حب فيهم اتناشر فريند، اكتشف في النهاية ان ستة فيهم رجالة، واربعة اصغر واحدة فيهم عندها خمسين سنة، واتنين بيتعالجوا في مستشفى للامراض العصبية.
اتصاحب على اكتر من ميت صديق، لستة الفريندز عنده وصلت لالفين ونص، صحيح نصهم لاجنبيات لابسين مايوهات بيتكلموا لغات مبيعرفش يتكلمها لكن المايوه بيتكلم لغة موحدة لكل البشر.
نسيت اقولكم وليد في الاساس شغال موظف في الشهر العقاري، ولانه خلاص خطب وربنا هداه قرر يعمل ايفينت لفرحه على الفيسبوك، لانه خلاص لقى البنت اللي ممكن يعمل لها لايك، وققر يعمل اجنور لكل اللي فات، ويبطل يلعب فارم فيل ويركز في البيت سوسايتي لانه حيفتح بيت.
وليد خلاص حيكتب على الفيس بوك انجيجد، يعني حيعمل ريموف لكل المايوهات، وليد اللي خطيبته عندها تو اكاونت على الفيسبوك قرر يكتب استيتوس النهاردة يقول فيه
متضيعوش وقتكم يا شباب على الفيس، لانك بعد اربع سنين حتبقى عامل زي التيس

ليست هناك تعليقات: