31‏/08‏/2011

زيزو

برنامج "ولاد الحرام مسابوش لولاد الحرام التانيين حاجة" راديو ميجا اف ام 92.7 ’ رمضان 2011

video

زيزو مجنون كورة، يقدر بحمد الله يقولك نتيجة ماتش الاهلي واسكو سنة خمسة وتمانين في الدور الاول، ويوصفلك كمان الجون اللي جابه بيبو من باصة مختار مختار في الدقيقة تسعة وعشرين لما الماتش خلص واحد صفر.
حضر كل ماتشات الاهلى والمنتخب في الاستاد من سنة تسعين، عضو ناشط في كل منتديات الكورة على الانترنت، رئيس رابطة مشجعي الاهلي في مدينة دكرنس.
زيزو ياجماعة من الموهوبين اللي مخادوش فرصة، يقدر يحلل اي ماتش وهو قاعد على القهوة بعد الاستاد ويقولك عيوب الخطة وغلطات المدرب، يقدر كمان يقولك التشكيل المناسب لكل ماتش قبل ما يبدأ ولو اتحاد الكورة سمع عنه أكيد مش حيلاقي غيره يمسك المنتخب بعد الكابتن حسن شحاتة.
مشكلته انه اهلاوي متعصب، وده خلاه طلق مراته علشان اكتشف ان جوز بنت عمتها زملكاوي ، ابوه اللي هو ابوه قاطعة تلات سنين لانه حاول وهو في تانية اعدادي يمنعه يحضر المباراة المهمة بين الاهلي و الكروم، لكن كل ده مش مهم طالما الاهلي بيكسب وبياخد الدوري
المشكلة اليومين دول ان وليد بعد العمر ده كله قرر يلعب كورة، قال يمشي رجليه ويجرب يلعب بعد ما قضى العمر ده كله متفرج.
وبغض النظر عن انه بقى مسخرة الملعب، وانه خد ييجي تلاتين كوبري، وانه اترقص لدرجة متقدرش شاكيرا بذات نفسها متقدرش عليها، الا انه لما وقع على وشه في نهاية الماتش واتكسرله اربع ضلوع ومناخير مبقاش قادر يحضر ماتش الاهلى في دور التمانية في بطولة افريقيا.
وده بالنسبة لزيزو اوحش بكتير من يوم ابوه الله يرحمه ما مات يوم ماتش الاهلي والترجي واللي اضطر علشان يحضر العزا يروحه في الشوط التاني.
 

ليست هناك تعليقات: