14‏/08‏/2011

حسني مبارك

برنامج "ولاد الحرام مسابوش لولاد الحرام التانيين حاجة" راديو ميجا اف ام 92.7 ’ رمضان 2011

video

فلان الفلاني... السن كتيييير تقريبا كده معدي التمانين، لا بيفهم ولا عايز يفهم، يمكن بحكم السن، ويمكن بحكم الغرور المهم انه دايما راكب دماغه والسلام.
فصيلة دمه ميم، ولما سألنا عليها الدكاترة قالوا يعني مفيش، مواصفاته ايد طويلة وضنير معدوم
بس الحقيقة هو عنده هوايتين كل واحدة فيهم اغرب من التانية، الهواية الاولى انه يبني كباري، في كل تقاطع، أو ميدان عمل كوبري، ولما سالنا دكاترة علم النفس قالوا ده دليل انه اتحرم يلعب بالميكانو وهو صغير، وزي ما احنا عارفين عقد الطفولة بتأثر فينا لما نكبر.
الهواية التانية الكراسي، واقع في غرام كرسيه، لدرجة انه لزق عليه سنين،وبيقول اسطوات النجارة عن الهواية دي ان اللزقة دي ميكفيهاش ولا ألف كيلو غرة، أما أصحاب المكتبات فبيقولوا انه علشان اللزقة دي كان محتاج يستورد كل انتاج العالم من الصمغ ييجي عشر سنين.
سمعه ضعيف، مبيسمعش غير نفسه، نظره اضعف من سمعه، فمشافش اي حاجة صح، اما احساسه فشبه معدوم علشان كده كان مستحيل يحس باللي بيحصل حواليه.
واللي حواليه ما بين قواد وطبال وحرامي، بيلاقي نفسه وسطهم ، وكأنهم بالظبط عصابة مافيا، وبيقول في ده العصبجية القدام اصحاب الخبرة الاجرامية انه راجع لكونه وهو صغير مكانش العيال زمايله في المدرسة بيرضوا يلعبوه معاهم عسكر وحرامية.
كمان وهو صغير المدرس بتاعه قاله والله ما انت نافع، ولما جاب تمانية واربعين في الميه في ثانوية عامة، اتاكد ان كلام المدرس كان صح، والايام بعد كده اثبتت ده جدا.
بصراحة انا نفسي مجبتنيش أقول اسمه في أول الحلقة ولا اخرها، وانتم برضو أكيد عرفتوه، اللي فقرنا وهبرنا وخرب البلد على دماغنا
اقولكم لو مش عارفينه، حتلاقوه في شرم الشيخ

ليست هناك تعليقات: