17‏/08‏/2011

إيمان قدري

برنامج "ولاد الحرام مسابوش لولاد الحرام التانيين حاجة" راديو ميجا اف ام 92.7 ’ رمضان 2011




ايمان قدري، شابة مصرية مختلفة، علاقة اي بني أدم بيها بتتوقف على قدرته على السمع، وطولة باله، وصبره لأنه بمجرد ما حتشوفك أو حتكلمك في التليفون انت يادوب حتقول ألو وخد عندك" انت فين من زمان، كنت في سيرتك امبارح مع مروة، مروة خطيبة ماجد، عارف ماجد اللي كان بيلعب بنج بونج في نادي الزمالك اللي كان عيان، بس خلاص اتعالج عند الدكتور حازم، اصل الدكتور حازم شاطر قوي على فكرة عيادته في وسط البلد، بمناسبة وسط البلد تخيل أول امبارح وانا ماشية هناك في حرامي سرق شنطتي، تخيل الناس بقت عاملة ازاي، بس الحمد لله عادل الظابط خطيب شريهان جابهالي، عارف شريهان مين اخت مروة اللي كنت بجيب في سيرتك معاها امبارح"
واتحداك يا مسكين لو لحقت تفتح بقك ونطقت كلمة، وبغض النظر عن انك ممكن تكون متعرفش ولا اسم من اللي اتقالوا في المكالمة، وان دي يادوب الافتتحاية بس وانا شخصياً مش حقدر اكملها علشان وقت البرنامج، بس ايمان عقاب الهي بيصيب كل اللي يعرفوها، وبتلاقي اودانهم بعد فترة كده بتدلدل، وياحرام بيجيلهم فوبيا التليفونات.
ايمان مكنة رغي متنقلة، اول ما بتدوس على الزرار بتنطلق، وللاسف نسيوا يعملولها زرار ايقاف، لما بشوف نمرتها على تليفوني بابقى متأكد اني عملت حاجة غلط النهاردة وربنا بيعاقبني.
عارف انكم مستغربين وبتسألوا " طيب بترد ليه يا فالح.
نسيت أقولكم ايمان دي مديرتي في الشغل، ايه ده أنا أصلاً مقولتلكوش أنا شغال ايه، أنا شغال مدرس اشارة في مدرسة للصم والبكم.

ليست هناك تعليقات: